We are currently experiencing technical difficulties, which means that you cannot log in to My Pages. We are working on solving the problem as quickly as possible. If you need to get in touch with us, please contact our customer service.

Klantenservice

Hoe kunnen wij u helpen? Hier kunt u antwoorden vinden op veelgestelde vragen. Als uw vraag er niet bij staat, kunt u natuurlijk altijd contact met ons opnemen!

  • Hoe is mijn openstaand saldo opgemaakt?

    Het is mogelijk dat de onbetaalde som verhoogd wordt met kosten en intresten. Deze kosten en intresten staan vermeld in de Algemene Leveringsvoorwaarden van onze opdrachtgever.

  • Ik wil een voorstel doen voor een afbetalingsplan

    U kunt uw voorstel tot afbetalingsplan invullen via het portaal My Pages. Hiervoor klikt u op het Inloggen icoon rechts bovenaan en logt u in via de gegevens vermeld op uw aanmaning.

    U kunt ons uiteraard ook steeds telefonisch (09/496.70.10) of via onderstaand webformulier contacteren met uw voorstel. Gelieve steeds uw dossiernummer correct te vermelden en uw bericht te starten met ‘Aanvraag afbetalingsplan’.

  • Mijn adresgegevens en/of telefoonnummer zijn veranderd

    Gelieve ons hiervan liefst schriftelijk op de hoogte te stellen via het portaal My Pages of via onderstaand webformulier. Gelieve steeds uw dossiernummer correct te vermelden en uw bericht te starten met ‘Wijziging contactgegevens’.

    U kan ons ook telefonisch contacteren op het nummer 09/496.70.10.

  • Ik heb een vraag aangaande de werkwijze of dienstverlening

    Heeft u een aanmaning ontvangen van Alektum en heeft u een klacht over bijvoorbeeld onze werkwijze? U kunt ons hiervoor steeds telefonisch (09/496.70.10) of via onderstaand webformulier contacteren. Gelieve steeds uw dossiernummer correct te vermelden en uw bericht te starten met ‘Klacht’. Alektum hanteert een klachtenprocedure conform de Gedragscode van de Belgische Vereniging van Incasso-ondernemingen (BVI).

  • Ik heb een brief van Alektum ontvangen. Maar ik zit in een collectieve schuldenregeling. Wat kan ik hieraan doen?

    U moet onze aanmaning doorgeven aan uw schuldbemiddelaar met de vraag of deze (bij voorkeur schriftelijk) contact opneemt met Alektum binnen de vooropgestelde termijn. Hetzelfde geldt als u al contact heeft met een intermediair of bemiddelende instantie (bijvoorbeeld het OCMW, een maatschappelijk assistent, of een advocaat). Gelieve steeds uw dossiernummer correct te vermelden.

  • Wat gebeurt er als er juridische stappen ondernomen worden?

    Indien het tot een gerechtelijke procedure komt ontvangt u een dagvaarding van de gerechtsdeurwaarder waarin vermeld staat wanneer u voor de rechtbank dient te verschijnen.

Wenst u teruggebeld te worden?

Uw dossiernummer vindt u terug op onze brief/mail of SMS.

+32

Neem contact met ons op

+32 (0)9 496 70 10

Openingsuren

Maandag – Vrijdag: 8u00 – 17u00

Ons Inbound Self Service systeem is 24/7 beschikbaar om u verder te helpen.

Opname van telefoongesprekken

Als u belt met Alektum wordt het gesprek opgenomen voor trainings- en kwaliteitsdoeleinden. Dit gebeurt op grond van het gerechtvaardigd belang om onze dienstverlening te blijven verbeteren.

Hoe lang worden de opgenomen gesprekken bewaard?

De opgenomen telefoongesprekken worden standaard na tweeëndertig (32) dagen verwijderd. Spreekt u een bericht in op onze voicemail, wordt uw voicemail bericht zestig (60) dagen bewaard.

De door u verstrekte persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met het privacy beleid van de Alektum. U vindt het privacy beleid hier.