Klantenservice

Hoe kunnen wij u helpen? Hier kunt u antwoorden vinden op veelgestelde vragen. Als uw vraag er niet bij staat, kunt u natuurlijk altijd contact met ons opnemen!

  • Hoe is mijn openstaand saldo opgemaakt?

    Het is mogelijk dat de onbetaalde som verhoogd wordt met kosten en intresten. Deze kosten en intresten staan vermeld in de Algemene Leveringsvoorwaarden van onze opdrachtgever.

  • Ik wil een voorstel doen voor een afbetalingsplan

    U kunt uw voorstel tot afbetalingsplan invullen via ons debiteurenportaal. Hiervoor klikt u op het login icoon rechts bovenaan en logt u in via de gegevens vermeld op uw aanmaning. U kunt ons uiteraard ook steeds telefonisch (09/298.26.00) of via e-mail (backoffice@alektumgroup.be) contacteren met uw voorstel. Gelieve steeds uw dossiernummer en ‘aanvraag afbetalingsplan’ in het onderwerp te plaatsen.

  • Mijn adresgegevens en/of telefoonnummer zijn veranderd

    Gelieve ons hiervan, liefst schriftelijk, op de hoogte te stellen via e-mail (backoffice@alektumgroup.be) of telefonisch op volgend nummer (09/298.26.00). Gelieve steeds uw dossiernummer en ‘wijziging contactgegevens’ in het onderwerp te plaatsen.

  • Ik heb een vraag aangaande de werkwijze of dienstverlening

    Heeft u een aanmaning ontvangen van Alektum en heeft u een klacht over bijvoorbeeld onze werkwijze?
    U kunt hiervoor steeds telefonisch (09/298.26.00) of via e-mail (backoffice@alektumgroup.be) contacteren.
    Gelieve steeds uw dossiernummer en ‘klacht’ in het onderwerp te plaatsen.
    Alektum hanteert een klachtenprocedure conform de Gedragscode van de Belgische Vereniging van Incasso-ondernemingen (BVI).

  • Ik heb een brief van Alektum ontvangen. Maar ik zit in een collectieve schuldenregeling. Wat kan ik hieraan doen?

    U moet onze aanmaning doorgeven aan uw schuldbemiddelaar met de vraag of deze (bij voorkeur schriftelijk) contact opneemt met Alektum binenn de vooropgestelde termijn. Hetzelfde geldt als u al contact heeft met een intermediair of bemiddelende instantie (bijvoorbeeld het OCMW, een maatschappelijk assistent, of een advocaat). Gelieve steeds uw dossiernummer in het onderwerp te plaatsen.

  • Wat gebeurt er als er juridische stappen ondernomen worden?

    Indien het tot een gerechtelijke procedure komt ontvangt u een dagvaarding van de gerechtsdeurwaarder waarin vermeld staat wanneer u voor de rechtbank dient te verschijnen.

Neem contact met ons op

+32 (0)9/298 26 00
info@alektumgroup.be

Openingsuren

Maandag – Vrijdag: 8u00 – 17u15

Ons Inbound Self Service systeem is 24/7 beschikbaar om u verder te helpen.