Hoe kunnen wij u helpen? Hier kunt u antwoorden vinden op veelgestelde vragen. Als uw vraag er niet bij staat, kunt u natuurlijk altijd contact met ons opnemen!
Het is mogelijk dat de onbetaalde som verhoogd wordt met kosten en intresten. Deze kosten en intresten staan vermeld in de Algemene Leveringsvoorwaarden van onze opdrachtgever.
U kunt uw voorstel tot afbetalingsplan invullen via het portaal My Pages. Hiervoor klikt u op het Inloggen icoon rechts bovenaan en logt u in via de gegevens vermeld op uw aanmaning.
U kunt ons uiteraard ook steeds telefonisch (09/496.70.10) of via onderstaand webformulier contacteren met uw voorstel. Gelieve steeds uw dossiernummer correct te vermelden en uw bericht te starten met ‘Aanvraag afbetalingsplan’.
Gelieve ons hiervan liefst schriftelijk op de hoogte te stellen via het portaal My Pages of via onderstaand webformulier. Gelieve steeds uw dossiernummer correct te vermelden en uw bericht te starten met ‘Wijziging contactgegevens’.
U kan ons ook telefonisch contacteren op het nummer 09/496.70.10.
Heeft u een aanmaning ontvangen van Alektum en heeft u een klacht over bijvoorbeeld onze werkwijze? U kunt ons hiervoor steeds telefonisch (09/496.70.10) of via onderstaand webformulier contacteren. Gelieve steeds uw dossiernummer correct te vermelden en uw bericht te starten met ‘Klacht’. Alektum hanteert een klachtenprocedure conform de Gedragscode van de Belgische Vereniging van Incasso-ondernemingen (BVI).
U moet onze aanmaning doorgeven aan uw schuldbemiddelaar met de vraag of deze (bij voorkeur schriftelijk) contact opneemt met Alektum binnen de vooropgestelde termijn. Hetzelfde geldt als u al contact heeft met een intermediair of bemiddelende instantie (bijvoorbeeld het OCMW, een maatschappelijk assistent, of een advocaat). Gelieve steeds uw dossiernummer correct te vermelden.
Indien het tot een gerechtelijke procedure komt ontvangt u een dagvaarding van de gerechtsdeurwaarder waarin vermeld staat wanneer u voor de rechtbank dient te verschijnen.
Contacteer ons via het onderstaande formulier. We nemen zo snel mogelijk contact met u op. U kunt ook uw dossier ook beheren of contact met ons opnemen via My Pages of op het nummer 09 496 70 10.
Uw dossiernummer vindt u terug op onze brief/mail of SMS.
Maandag – Vrijdag: 8u00 – 17u00
Ons Inbound Self Service systeem is 24/7 beschikbaar om u verder te helpen.
Als u belt met Alektum wordt het gesprek opgenomen voor trainings- en kwaliteitsdoeleinden. Dit gebeurt op grond van het gerechtvaardigd belang om onze dienstverlening te blijven verbeteren.
De opgenomen telefoongesprekken worden standaard na tweeëndertig (32) dagen verwijderd. Spreekt u een bericht in op onze voicemail, wordt uw voicemail bericht zestig (60) dagen bewaard.
De door u verstrekte persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met het privacy beleid van de Alektum. U vindt het privacy beleid hier.